Om Batman och Spindelmannen spelade tennis, vem skulle vinna och varför? – Batman förstås, Spindelmannen kan inte hålla sig borta från nätet.

Hur tröstar man en vegetarian?
– Soja, soja. Ingefära.

Varför går apelsiner till terapi?
– De känner sig pressade.

Vad kan man göra om man har mycket garn och det är kallt ute?
– Sticka utomlands.

– Har du hört den om kaffet?
– Nej.
– Det var svagt.

Vet du varför huvudrätten alltid kommer sent till bordet i Thailand?
– Det är dåligt thaimat.

Vill du ha ett ägg till frukosten?
– Nej tack, jag tål inte skaldjur.

Hur ser man att en bil kommer från Jamaica..?
På reggaestreringsskylten..

Varför ser man aldrig spindlar på sociala medier?

– Det gillar inte allt näthat.

Hur ska vi få upp veden på övervåningen?
Vi får väl elda upp den!

En gång ställde sej Bellman att pinka invid ett plank. Då kom en polis och fick se honom.
Han sa:
– Det där är mot lagen!
– Nej, sa Bellman. Det är mot planket!

Jag brukar spela gitarr för min bil, den måste ju underhållas…

Det står 0-0, och det beror på att ingen av lagen har gjort något mål.

Agne Jälevik

Båda lagen spelar nu i numerärt underläge…

Staffan Lindeborg

Då sa jag till domaren på ren svenska. Go home.

Christer Abrahamsson

Marockos målvakt krockade med hörnan.

Lasse Kinch

Det är närmare till 2-1 än till 1-2, men båda möjligheterna finns!

Bo Hansson

Många av spelarna hade inte spelat en enda landskamp då de blev uttagna i landslaget för första gången.

Radiosporten

Det är aldrig försent att ge upp!

Rolf Zetterlund

Hela bollen måste ligga stilla.

Ralf Edström

De skulle kommit först till stolpen båda två, i alla fall Henke…

Glenn Strömberg

Det är bättre att skjuta en meter bredvid målvakten än rakt på!

Helen Johansson under dam-vm i fotboll