Två Norrmän var och jagade i en Svensk skog när en av dem plötsligt faller till marken. Han verkar inte andas, hans ögon rullade bak i huvudet. Den andra killen rycker fort fram sin mobiltelefon och ringer 112 och skriker till operatören: “Min vän är död! Vad kan jag göra?” Operatören säger med en lugn och lugnande röst: “Ta det lugnt. Jag kan hjälpa till. Låt oss först se till att han verkligen är död. “Det blir en stunds tystnad, sedan hörs ett skott. Norrmannens röst kommer tillbaka på linjen och säger: “OK, nu då?”

Vad borde vara det vanligaste namnet på en bibliotekarie?

– Bo-Ken.

En dag när Bellman var ute och gick blev han skitnödig. Han gick in på en gård, drog ner byxorna och satte sig. Då fick en polis syn på honom. Polisen sa:

– Man får inte sitta och skita på någon annans gård! Det blir femhundra kronor i böter!

Då tog Bellman fram en tusenlapp och gav till polisen.

– Här får du tusen kronor, för jag är inte färdig än!, sa Bellman.

– Får jag kissa i ditt öra?
– Nej!
– Okej, då skiter jag i det.

Min morbror gillar inte fisk, så han har korvar i sitt akvarium.

Du vet väl i vilken stad man bakar flest lussebullar?

– Nej?

– I Saffransisco!

En man och en kompis spelar golf en dag på den lokala golfbanan. En av killarna är på väg att chippa in på green när han ser ett långt begravningståg på vägen bredvid banan.
Han stannar upp i mitten av swingen, tar av sig golfkepsen, sluter ögonen och börjar be.
Hans kompis säger: “Wow, det är den mest omtänksamma och känslomässiga jag någonsin sett. Du är verkligen en god människa.”

Mannen svar sedan: “Ja, men vi var gifta 35 år.”

Det var en gång en kamel och en elefant som stod och pratade. Då säger elefanten till kamelen, “varför har du dina tuttar på ryggen?”, “Haha ska du säga” sa kamelen till elefanten, “du har ju snoppen i ansiktet.”

Jag skulle köpa bensin till min pappa i julklapp, men jag glömde bort det…
– Jaja, det är ju tanken som räknas.

Varför går apelsiner till terapi?
– De känner sig pressade.

En blondin ringer till sin pojkvän och säger:
“Kan du komma över och hjälpa mig. Jag har ett jättepussel. Och jag kan för mitt liv inte komma på hur jag ska göra.”
Hennes pojkvän frågar: “Vad ska det bli när det är färdigt då?”
Blondinen säger: “Enligt bilden på lådan så ska det bli en tupp.”
Pojkvännen bestämmer sig för att gå över och hjälpa henne.
Hon släpper in honom och visar honom alla pusselbitarna på bordet.
Han tittar på bitarna en stund.
Sen tittar han på lådan.
Sen säger han:
“För det första, det spelar ingen roll vad vi gör. Vi kommer aldrig att kunna sätta ihop de här bitarna till något som liknar en tupp.”
Han tar hennes hand och fortsätter:
“Nu tar vi en kopp kaffe och sen…” Han suckar. “… sen stoppar vi tillbaka alla Corn Flakes i lådan igen.”

Vilken fransk byggnad har alltid rätt?

Ej-feltornet

Det är alldeles för mycket sport inom idrotten.

Percy Nilsson

Kom igen nu killar, nu går vi ut och värmer upp i rektangulära cirklar.

Roger Gustafsson

Det står 0-0, och det beror på att ingen av lagen har gjort något mål.

Agne Jälevik

Det är närmare till 2-1 än till 1-2, men båda möjligheterna finns!

Bo Hansson

Man gör inga mål i utvisningsbåset.

Rolle Stoltz

Det är glest mellan stråna men dom klipper det tätt!

Bo Hansson kommenterar fotbollsplanerna under VM i USA.

Hela bollen måste ligga stilla.

Ralf Edström

De skulle kommit först till stolpen båda två, i alla fall Henke…

Glenn Strömberg

Nu är det är så varmt så går inte spelarna bara ut och torkar svetten mellan gemen, utan nu tar de även med sig handduken ut på planen och torkar sig mellan bollarna….

Okänd

De som inte tycker att de har tid att motionera, blir förr eller senare tvungna att se till att de har tid med att vara sjuka.

Edward Stanley