– Har du hört den om kaffet? – Nej. – Det var svagt.

Varför fick pojken en elchock när han satt på toa?
– Det kom plötsligt en kabel ur röven.

– Har du sett den nya rökmaskinen?
– Nej den har jag inte sett röken av.

En man och en kompis spelar golf en dag på den lokala golfbanan. En av killarna är på väg att chippa in på green när han ser ett långt begravningståg på vägen bredvid banan.
Han stannar upp i mitten av swingen, tar av sig golfkepsen, sluter ögonen och börjar be.
Hans kompis säger: “Wow, det är den mest omtänksamma och känslomässiga jag någonsin sett. Du är verkligen en god människa.”

Mannen svar sedan: “Ja, men vi var gifta 35 år.”

Bellman och norsken satt och fiskade. Plötsligt fick Bellman napp och drog upp en stor, fin lax, men han slängde tillbaka fisken direkt i vattnet.

– Varför gjorde du så? undrade norsken.

– Det var ju en lax, svarade Bellman. En så dyr fisk har jag inte råd med!

Jag är så mätt i magen.
– Har du ätit linjaler?

Jag skulle köpa bensin till min pappa i julklapp, men jag glömde bort det…
– Jaja, det är ju tanken som räknas.

Varför är det viktigt att säga ”mucho” till spanjorerna?

– Det betyder mycket för dem.

Jag friade till min flickvän på ett bibliotek.
Hon blev tyst en stund.

Varför har golfaren med sig en extra strumpa ut på golfbanan?
– I fall att han skulle få hole in one.

Jag brukar spela gitarr för min bil, den måste ju underhållas…

– Får jag kissa i ditt öra?
– Nej!
– Okej, då skiter jag i det.

Det är närmare till 2-1 än till 1-2, men båda möjligheterna finns!

Bo Hansson

Nu är vi redo att börja andra halvlek och resultatet, 1-0, har stått sig över halvtidsvilan!

Agne Jälevik under Norrköping – Göteborg

Det är alldeles för mycket sport inom idrotten.

Percy Nilsson

Båda lagen spelar nu i numerärt underläge…

Staffan Lindeborg

De som inte tycker att de har tid att motionera, blir förr eller senare tvungna att se till att de har tid med att vara sjuka.

Edward Stanley

Kom igen nu killar, nu går vi ut och värmer upp i rektangulära cirklar.

Roger Gustafsson

Då sa jag till domaren på ren svenska. Go home.

Christer Abrahamsson

Marockos målvakt krockade med hörnan.

Lasse Kinch

De skulle kommit först till stolpen båda två, i alla fall Henke…

Glenn Strömberg

Det står 0-0, och det beror på att ingen av lagen har gjort något mål.

Agne Jälevik