Jag friade till min flickvän på ett ishotell.
Hon blev fru sen.

Jag tränar nästan varje dag. Igår till exempel, då tränade jag nästan.

Jag är dålig på att räkna bråk, jag är konflikträdd.

Hur tröstar man en vegetarian?
– Soja, soja. Ingefära.

En orm, en groda och en tusenfoting skulle ses på ett café. Först kom ormen och sedan grodan. Men det dröjde flera timmar innan tusenfotingen dök upp. Den var sur när den kom och sa:

– Vem sjutton har satt upp en skylt där det står: ”Var vänlig torka av fötterna”?

Jag skrev ett skämt om min skrynkliga skjorta i morse, men jag strök den

Det var en gång en dummer som ville mata en häst med en morot. Han visste inte i vilken ända man matade hästar och provade där bak. Hästen pruttade och dummer sade “du behöver inte blåsa, den är inte varm”.

Vad är det för skillnad på en tandläkare och en brandman?
– Den ena tänder och den andra släcker.

Det var en norsk, en tysk och Bellman som skulle gå över glödande kol utan att säga aj. Först gick norsken. Men så fort han satt en foten på kolet sa han aj! aj! aj! aj! aj!. Sen gick tysken, men resultatet blev likadant där. Han sa också direkt aj! aj! aj! aj! aj!. Sen gick bellman, men han vann allt genom att säga oj! oj! oj! oj! oj! oj!.

När man dejtar med någon via datorn så måste båda klicka med varandra…

Jag är mätt
Hur lång var du då?

Jag friade till min flickvän på ett bibliotek.
Hon blev tyst en stund.

Man gör inga mål i utvisningsbåset.

Rolle Stoltz

Det är aldrig försent att ge upp!

Rolf Zetterlund

Serven hade en hastighet på 205 km/tim, som en moped ungefär…

Thommy Engstrand under Davis Cup finalen

Det står 0-0, och det beror på att ingen av lagen har gjort något mål.

Agne Jälevik

Det är glest mellan stråna men dom klipper det tätt!

Bo Hansson kommenterar fotbollsplanerna under VM i USA.

Båda lagen spelar nu i numerärt underläge…

Staffan Lindeborg

Kom igen nu killar, nu går vi ut och värmer upp i rektangulära cirklar.

Roger Gustafsson

De skulle kommit först till stolpen båda två, i alla fall Henke…

Glenn Strömberg

Då sa jag till domaren på ren svenska. Go home.

Christer Abrahamsson

Nu är vi redo att börja andra halvlek och resultatet, 1-0, har stått sig över halvtidsvilan!

Agne Jälevik under Norrköping – Göteborg