Det var en gång tre killar som fick gå till rektorn. Rektorn frågade pojke 1 och 2 vad de hade gjort för bus. “Vi har slängt sten i sjön.” Det var ju inte så farligt tänkte rektorn och frågar den 3e killen varför han är blöt? Han svarar ”Det är jag som är Sten”.

Min brödrost funkade inte så jag slängde den i sjön. Så nu rostar den.

Det var en gång en finsk, en dansk och Bellman. De skulle vara med i ett projekt som innebar att de skulle flyga upp till månen och stanna där i ett år. De fick ta med varsin sak från jorden, inget annat. Finnen tog med sig frun.
Dansken tog med sig öl.
Bellman tog med sig cigaretter.
Efter ett år kom dem tillbaka till jorden.
Finnen hade fått ett barn.
Dansken var full.
Bellman kom ut och sa:
– Är det någon som har tändare?

Varför kör du omkring i en skåpbil?
– För att jag van-trivs!

Folk skämtar så om min vikt.
— Strunta i dem och var glad istället. Upp med hakorna!

Var sover Lejonkungen?
– I Simbasängen.

Om en målare drabbas av en infektion så måste han äta penselin.

Hur mår folket i Tjernobyl?
– Strålande!

Det var en gång en gul och en grön banan som var ute och gick. Plötsligt springer den gröna iväg och gömmer sig, och när den gula kommer fram hoppar den gröna fram och säger “Bu!”,
“Åhhh vad du är omogen” svarar den gula då.

Kan man äta hur mycket som helst här på fiskrestaurangen?
– Ja, det är ål inclusive…

Författaren blev vegetarian, åt bara romansallad.

En man och en kompis spelar golf en dag på den lokala golfbanan. En av killarna är på väg att chippa in på green när han ser ett långt begravningståg på vägen bredvid banan.
Han stannar upp i mitten av swingen, tar av sig golfkepsen, sluter ögonen och börjar be.
Hans kompis säger: “Wow, det är den mest omtänksamma och känslomässiga jag någonsin sett. Du är verkligen en god människa.”

Mannen svar sedan: “Ja, men vi var gifta 35 år.”

Många av spelarna hade inte spelat en enda landskamp då de blev uttagna i landslaget för första gången.

Radiosporten

De skulle kommit först till stolpen båda två, i alla fall Henke…

Glenn Strömberg

Nu är det är så varmt så går inte spelarna bara ut och torkar svetten mellan gemen, utan nu tar de även med sig handduken ut på planen och torkar sig mellan bollarna….

Okänd

Båda lagen spelar nu i numerärt underläge…

Staffan Lindeborg

De som inte tycker att de har tid att motionera, blir förr eller senare tvungna att se till att de har tid med att vara sjuka.

Edward Stanley

Det är aldrig försent att ge upp!

Rolf Zetterlund

Det är bättre att skjuta en meter bredvid målvakten än rakt på!

Helen Johansson under dam-vm i fotboll

Nu är vi redo att börja andra halvlek och resultatet, 1-0, har stått sig över halvtidsvilan!

Agne Jälevik under Norrköping – Göteborg

Det är glest mellan stråna men dom klipper det tätt!

Bo Hansson kommenterar fotbollsplanerna under VM i USA.

Jag kan ingen italienska alls, jag vet inte ens vad spagetti heter på italienska

Johnny Ekström inför flytten till Empoli 1986