Vilken stad flyttar man sällan ifrån? – Borlänge.

Jag skulle köpa bensin till min pappa i julklapp, men jag glömde bort det…
– Jaja, det är ju tanken som räknas.

När dansken fyllde år gav Bellman honom två hattar i present. En vecka senare träffade Bellman dansken på stan. Då hade dansken på sig en av hattarna när Bellman argt sa:

– Jaha, så den andra hatten dög inte?

Varför ser man aldrig spindlar på sociala medier?

– Det gillar inte allt näthat.

Jag är så mätt i magen.
– Har du ätit linjaler?

Hur skyddar sig bönder mot solen?
– Solskyddstraktor.

Bellman, en ryss och en tysk skulle tävla om vem som hade den minsta pappan.

– Min pappa är så liten att han sover i byrålådan, sa ryssen.

– Min pappa är så liten att han sover i en skokartong, sa tysken.

– Jag har ingen pappa, sa Bellman. Han ramlade ner från stegen och slog ihjäl sig när han plockade jordgubbar.

Hur ser man att en bil är polsk?
På lacken

Tror du apelsiner vill bli juice eller blir de pressade till det?

Vilken fotbollsspelare har det stökigast i sitt rum?

– Messi!

Din pappa verkar lite stel.
– Ja, det är min styvfar.

Varför kallar man Stockholmare för säckpipor??
– De är uppblåsta och gnäller.

Hela bollen måste ligga stilla.

Ralf Edström

Då sa jag till domaren på ren svenska. Go home.

Christer Abrahamsson

Kom igen nu killar, nu går vi ut och värmer upp i rektangulära cirklar.

Roger Gustafsson

Det står 0-0, och det beror på att ingen av lagen har gjort något mål.

Agne Jälevik

Nu har jag tränat två pass i veckan. Varje dag.

Thomas Brolin

Jag trodde att det skulle bli hörna, men bollen var väl inte ute, så Sverige får inkast.

Lasse Kinch

Nu är det är så varmt så går inte spelarna bara ut och torkar svetten mellan gemen, utan nu tar de även med sig handduken ut på planen och torkar sig mellan bollarna….

Okänd

Marockos målvakt krockade med hörnan.

Lasse Kinch

De skulle kommit först till stolpen båda två, i alla fall Henke…

Glenn Strömberg

Nu är vi redo att börja andra halvlek och resultatet, 1-0, har stått sig över halvtidsvilan!

Agne Jälevik under Norrköping – Göteborg