Varför kallar man Stockholmare för säckpipor?? – De är uppblåsta och gnäller.

En man gick fram till en polis på gatan.

– Har du sett en hund?

– Nej, sa polisen.

– Hur många år har du varit polis?

– I tjugo år.

– Och du har aldrig sett en hund!?

Vilken fotbollsspelare har det stökigast i sitt rum?

– Messi!

En dag hittade Bellman en talande groda. Grodan sa:

– Om du kysser mig blir jag en vacker prinsessa!

Bellman stoppade grodan i fickan och gick vidare.

– Men varför kysser du mig inte? frågade grodan.

– Äh, jag har ingen nytta av en prinsessa, men en talande groda är ju asballt!

Vad är det för skillnad på levande och en död tvilling?
– Den ena är mer lik än den andra.

Jag friade till min flickvän på ett bibliotek.
Hon blev tyst en stund.

Vilket djur lämnar festen sist?
– Gåsen.

Hur ser man att bil är från Turkiet?
– Vindruteturkarna.

Vem äger alla telefoner i hela världen?

– All phones Åberg!

Folk skämtar så om min vikt.
— Strunta i dem och var glad istället. Upp med hakorna!

Bellman, en ryss och en tysk skulle tävla om vem som hade den minsta pappan.

– Min pappa är så liten att han sover i byrålådan, sa ryssen.

– Min pappa är så liten att han sover i en skokartong, sa tysken.

– Jag har ingen pappa, sa Bellman. Han ramlade ner från stegen och slog ihjäl sig när han plockade jordgubbar.

Har du någon gång sett en person i samma ålder och tänkt ”jag är glad att jag inte ser så gammal ut?” Det hände mig för ett tag sen när jag skulle gå till tandläkaren, jag tyckte att tandläkaren såg ut som min gamla klasskompis Berra. men att han hade blivit skallig och rynkig på så kort tid verkade ändå inte riktigt stämma.

Efter att han hade undersökt tänderna tog nyfikenheten över och jag
frågade om han hade gått på Enskede gymnasieskola.
– Ja, det hade han, svarade han.
– När gick du ut då, frågade jag.
– Jag var i avgångsklassen 1979, sa han.
– Du var i min klass sa jag och log.
– Han såg närmare på mig. Sen sade denna fula, gamla, halvskalliga,
ohövliga, feta och elaka man:
– Vad undervisade du i då?

Alla hamnar vi där förr eller senare 😛

De som inte tycker att de har tid att motionera, blir förr eller senare tvungna att se till att de har tid med att vara sjuka.

Edward Stanley

Båda lagen spelar nu i numerärt underläge…

Staffan Lindeborg

Man gör inga mål i utvisningsbåset.

Rolle Stoltz

De skulle kommit först till stolpen båda två, i alla fall Henke…

Glenn Strömberg

Nu är vi redo att börja andra halvlek och resultatet, 1-0, har stått sig över halvtidsvilan!

Agne Jälevik under Norrköping – Göteborg

Det är närmare till 2-1 än till 1-2, men båda möjligheterna finns!

Bo Hansson

Det är glest mellan stråna men dom klipper det tätt!

Bo Hansson kommenterar fotbollsplanerna under VM i USA.

Det är alldeles för mycket sport inom idrotten.

Percy Nilsson

Jag trodde att det skulle bli hörna, men bollen var väl inte ute, så Sverige får inkast.

Lasse Kinch

Kom igen nu killar, nu går vi ut och värmer upp i rektangulära cirklar.

Roger Gustafsson